Ostatnie
Artykuły Fan Fiction

Magiczne puzzle HP

Kategoria: Inne
Autor: Smierciojadek

Współpraca z Tactic Games
>> Czytaj Więcej

Prorok Niecodzienny ...

Kategoria: Prorok Niecodzienny
Autor: Prefix użytkownikaProrok Niecodzienny

Wydanie stworzyli: Nieoryginalna, Klaudia Lind, Anastazja Schubert, Takoizu, CoSieDzieje, Syriusz32.
>> Czytaj Więcej

The House of Gaunt

Kategoria: Recenzje filmów
Autor: Prefix użytkownikaAnastazja Schubert

Jak wyglądało życie Gauntów? Powstał film, który Wam to pokaże.
>> Czytaj Więcej

HPnet istnieje naprawdę

Kategoria: HPnet
Autor: Prefix użytkownikaAnastazja Schubert

W sierpniu HPnetowicze mieli okazję spotkać się w Krakowie. Jak było?
>> Czytaj Więcej

Prorok Niecodzienny ...

Kategoria: Prorok Niecodzienny
Autor: Syriusz32

Wydanie stworzyli: Klaudia Lind, louise60, Zireael, Aneta02, Anastazja Schubert, Lilyatte, Syrius...
>> Czytaj Więcej

Prorok Niecodzienny ...

Kategoria: Prorok Niecodzienny
Autor: Prefix użytkownikaProrok Niecodzienny

Wydanie stworzyli: Klaudia Lind, Hanix082, Sam Quest, louise60, PaulaSmith, CoSieDzieje, Syriusz32.
>> Czytaj Więcej

Historia pod skórą z...

Kategoria: Wywiady
Autor: Prefix użytkownikaAnastazja Schubert

Każdy tatuaż niesie ze sobą jakąś historię. Jakie niosą te fanowskie, związane z młodym czarodzie...
>> Czytaj Więcej

>> Więcej artykułów! <<

[NZ]Lód i zemsta

Tytuł: Lód i zemsta
Seria: Dziki pyłek
Gatunek: Przygodowe
Autor: Prefix użytkownikaKlaudia Lind

Walka pomiędzy dobrem a złem osiągnęła poziom kulminacyjny. W tym rozdziale ważą się losy całej l...
>> Czytaj Więcej

Remus Lupin

Tytuł: Remus Lupin
Gatunek: Poezja
Autor: Kasia Koziorowska

Mój kolejny wiersz poświęcony wspaniałemu Lupinowi.
>> Czytaj Więcej

wilkołak III

Tytuł: wilkołak III
Gatunek: Poezja
Autor: Kasia Koziorowska

Mój kolejny wiersz o Lupinie.
>> Czytaj Więcej

wilkołak II

Tytuł: wilkołak II
Gatunek: Poezja
Autor: Kasia Koziorowska

Mój kolejny wiersz poświęcony Remusowi.
>> Czytaj Więcej

wilkołak

Tytuł: wilkołak
Gatunek: Poezja
Autor: Kasia Koziorowska

Wiersz napisany z myślą o Remusie.
>> Czytaj Więcej

Niezaplanowana ...

Tytuł: Niezaplanowana randka
Gatunek: Humor
Autor: Prefix użytkownikaIsadoraDeWitch

Bal Bożonarodzeniowy z punktu widzenia profesora Snape'a.
>> Czytaj Więcej

[NZ]Rozdział 20

Tytuł: Rozdział 20
Seria: Dziki pyłek
Gatunek: Przygodowe
Autor: Prefix użytkownikaKlaudia Lind

Nie wiem, czy ktoś to jeszcze czyta, ale nie poddając się i brnę dalej w tą historię, tak nie wie...
>> Czytaj Więcej

>> Więcej fan fiction! <<
Statystyki
Online Statystyki
Goście online: 37
Administratorzy online: 0
Aktualnie online: 0 osób
Łącznie na portalu jest
48,496 osób
Ostatnio zarejestrowany:

Rekord osób online:
Najwięcej userów: 303
Było: 16.01.2023 02:39:51
Napisanych artykułów: 1,094
Dodanych newsów: 10,547
Zdjęć w galerii: 21,477
Tematów na forum: 3,915
Postów na forum: 319,843
Komentarzy do materiałów: 222,504
Rozdanych pochwał: 3,327
Wlepionych ostrzeżeń: 4,168
Puchar Domów
Aktualnym mistrzem domów jest  RAVENCLAW!

Gryffindor
Punktów: 25
uczniów: 4191
Hufflepuff
Punktów: 45
uczniów: 3828
Ravenclaw
Punktów: 106
uczniów: 4492
Slytherin
Punktów: 0
uczniów: 4130

Ankieta
Nareszcie wakacje! Egzaminy końcowe za Tobą, możesz nareszcie porządnie wypocząć. Co robisz latem?

Przygotowuję się do poprawek egzaminów. Po co komu w ogóle ten OPCM, przecież Voldemorta już nie ma...
10% [4 głosy]

Wyleguję się na plaży. Niczego więcej mi nie trzeba, skoro mogę machnąć różdżką i w mgnieniu oka przywołać do siebie piwo kremowe, a woda w morzu jest przyjemnie ciepła.
23% [9 głosów]

Będę przenosić góry! Albo wdrapywać się na nie. No, chyba że na drodze stanie mi jakaś sklątka tylnowybuchowa. Ją trzeba będzie przenieść.
5% [2 głosy]

Zostaję w Hogwarcie. Nigdzie nie jest mi tak dobrze jak w zamku, a latem puste korytarze są najbardziej urokliwe.
13% [5 głosów]

Większość czasu spędzam na Pokątnej. Może i pokoje w Dziurawym Kotle nie są w najwyższym standardzie, ale za to Magiczne Dowcipy Weasleyów są pod ręką.
8% [3 głosy]

Spędzam czas na polu namiotowym. Na leśnej polanie urządziliśmy sobie z drużyną boisko do Quidditcha i szykujemy się do zawodów w kolejnym sezonie.
13% [5 głosów]

Nie ma to jak w domu. Nie robię nic konkretnego - czasem gonię gnomy po ogródku, innym razem tylko czytam książki.
28% [11 głosów]

Ogółem głosów: 39
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 12.07.22

Archiwum ankiet
Ostatnio w Hogwarcie
Hufflepuff[P]Louise Lainey ostatnio widziano 06.01.2023 o godzinie 20:15 w Błonia
Slytherin[P]Parker Roy ostatnio widziano 06.01.2023 o godzinie 17:15 w Błonia
Hufflepuff[P]Louise Lainey ostatnio widziano 06.01.2023 o godzinie 17:04 w Błonia
Slytherin[P]Parker Roy ostatnio widziano 06.01.2023 o godzinie 16:29 w Błonia
Hufflepuff[P]Louise Lainey ostatnio widziano 06.01.2023 o godzinie 16:07 w Błonia
HufflepuffValerie Adams ostatnio widziano 26.12.2022 o godzinie 00:01 w Wielka Sala
Więzień Azkabanu [Gra]
RECENZJA GRY "HARRY POTTER I WIĘZIEŃ AZKABANU"

Witam! Chciałbym zrecenzować kolejną grę z serii Harry Potter, a mianowicie Harry'ego Pottera i Więźnia Azkabanu. Mam nadzieję, że recenzja Wam się spodoba!
A więc: ZACZYNAMY!

1. To co cieszy oczy, czyli - GRAFIKA

Ho, ho. Electronic Arts chyba przeszło jakąś odmianę. W "Więźniu" przede wszystkim zmieniono grafikę. Możemy o tym się przekonać chociażby spoglądając na wymagania (o nich na końcu artykułu). Harry'emu z gry co prawda daleko do Harry'ego z filmu, ale i tak możemy powiedzieć o przełomie.

Zdaje mi się, że najlepiej z całej obsady gry wyszedł Remus Lupin. Za to zupełnie nie jestem zadowolony z Minervy McGonagall, której zabrakło okularów (choć warto przypomnieć, że w filmach, Minerva też rzadko nosi okulary) i Petera Pettigrew, który chyba jest ubrany w koszule nocną.

No cóż. 8/10

2. To co cieszy uszy - ŚCIEŻKA DŹWIĘKOWA

Też lepiej, choć nie ma takiego "przełomu" jaki widać w oprawie graficznej. Muzyka jest odpowiednia do danej sytuacji, słychać głosy postaci (według mnie nawet polski dubbing się udał) jak się zrobi trochę głośniej to można usłyszeć stukanie butów.

Mogę dać 10/10


3. Teraz najważniejsze dla graczy, czyli - GRYWALNOŚĆ


Znowuż trzeba pochwali firmę EA. W "Kamieniu" i "Komnacie", Hogwart miał kilka pięter, a w "Kamieniu" nawet nie można było po nim swobodnie chodzić! Tutaj zmiana. Hogwart ma siedem pięter i lochy, na błoniach można znaleźć padok dla hipogryfów, most, na którym rozmawiał Remus Lupin z Harry w filmie, chatę Hagrida dziedziniec i wiele, wiele, wiele i jeszcze raz "wiele" kryjówek i tajnych przejść!
Tym razem EA dało nam pełen komfort poruszania się po Hogwarcie!
Mamy okazję rzucać zaklęcia na większość rzeczy, które znajdziemy, musimy przechodzić wyzwania takich zaklęć jak Carpe Retractum, Draconifors-Lapifors oraz Glacius. Możemy wykonać misje poboczne - znaleźć karty czarodziejów i czarownic, wampirów, olbrzymów itp., odnaleźć wszystkie komnaty za portretami, przelecieć się pięć razy na hipogryfie (niezbędne do zdobycia pięciu kart od Hagrida) pokonać chochliki kornwalijskie i wiele więcej. W menu możemy znaleźć opcje "Wczytaj grę". Gdy tam wejdziemy i coś zrobimy (sami na to wpadnijcie - zapewniam, że to bardzo łatwe) możemy zacząć grę od każdego wygranego już poziomu.

9/10

4. Misje:

UWAGA! W dalszej części artykułu możecie znaleźć podpowiedzi jak przejść dany poziom.

MISJA PIERWSZA: "Express do Hogwartu" - czyli wielka zabawa w detektywa!

Podczas podróży Expresem Londyn-Hogwart, Hermiona czyta "Proroka Codziennego", z którego dowiaduje się, że z Azkabanu - więzienia dla czarodziejów - uciekł Syriusz Black. Po krótkiej konwersacji na temat Azkabanu i Blacka i małej sprzeczce pomiędzy Hermioną i Ronem, Parszywek - szczur Weasleya - ucieka z przedziału. Nasze zadanie jest proste, szukać Parszywka tak długo aż go Ron złapie. Zadanie jest proste, ale same dojście do niesfornego szczura - trudniejsze. Musimy zrobić użytek z tego co uczyliśmy się w pierwszej i drugiej klasie. Między innymi potrzebne nam będzie Depulso (czyli dawne Flipendo), Rictusempra i Lumos. Co jakiś czas zmieni nam się postać, którą będziemy prowadzić. Najpierw Harry ma zadanie otworzyć drzwi zaklęciem Alhomora potem Hermona musi przesunąć wielki karton zaklęciem Depulso, a następnie Ron musi zmierzyć się z zaklęciem Lumos. Po jakimś czasie na naszej drodze staje czekoladowa żaba, Księga Zapisu, fasolki Bertiego Botta, dyniowe paszteciki i kociołkowe pieguski (to wszystko jest potrzebne do zakupienia różnych akcesoriów w sklepie Weasleyów - o którym troszeczkę później). Kiedy Ron ma nadzieje złapać Parszywka pojawia się Draco Malfoy, który chce zapoznać Trio z Potworną Księgą Potworów. Trzeba mieć oczy dookoła głowy, ponieważ Księga wysyła swoje kartki, by zaatakowały przyjaciół. Rach, ciach, rach, ciach! Potworna Księga zostaje zniszczona, na jej miejscu pojawia się pierwsza karta (z albumu sławnych czarodziejów i czarownic), a Malfoy dostaje pietra i zwiewa (jak przystało na wiarołomców - "Malfoy" znaczy wiarołomca, niewierny itp.). Gdy Ron dostaje w swoje ręce szczura, pociąg zatrzymuje się i wchodzi do niego duża istota spowita w czarną pelerynę. Harry upada na ziemie, Hermiona biegnie po pomoc, a Ron musi zatrzymać stwora jak długo się da. Nie jest to takie trudne. Wystarczy rzucać zaklęcia Depulso we wszystkie rzeczy, na których pojawi się znak tego zaklęcia (czyli coś podobnego do trójkąta). Kiedy dementor w końcu wejdzie do pociągu pojawia się profesor Lupin, który go przepędza. Harry wstaje i Lupin tłumaczy mu kim była ta istota - Strażnikiem Azkabanu.

MISJA DRUGA: "Wyzwanie Carpe Retractum" - czyli poznajemy zaklęcie Carpe Retractum

Trio biegnie na swoją pierwszą lekcje w Hogwarcie - obronę przed czarną magią. Pamiętając występ profesora Lupina w pociągu są bardzo podekscytowani. Nauczyciel przedstawia się i prosi Rona, by przeszedł wyzwanie CARPE RETRACTUM. Ron trochę zmieszany podchodzi do profesora, który każe mu przejść przez drzwi, by rozpoczął zadanie.
Na samym początku, Lupin objaśnia nam do czego służy Carpe Retractum (przyciągania siebie do jakiegoś przedmiotu, lub do przyciągania jakiegoś przedmiotu do siebie), a potem każe zastosować w praktyce (jeżeli dobrze poszukamy - znajdziemy pięć kart ze sławnymi wampirami!). Naszym głównym zadaniem jest znalezienie dziesięciu tarcz Hogwartu, które są swego rodzaju "kluczem" do Pokoju Nagród pełnego fasolek wszystkich smaków, pasztecików i piegusków. Po drodze będziemy musieli również użyć zaklęcia Spongiffy, zapoznamy się z bezwstydnymi topikami - które rzucają czarodziejskimi petardami - będziemy rzucać zaklęcia Lumos, Rictusempra oraz Depulso (UWAGA: W trakcie zadania radzę przyglądać się niektórym ścianą trochę dłużej, lub próbować rzucić na nie zaklęcie - zawsze może coś za nimi być :D). Kiedy Ron upora się z tym zadaniem będzie miał możliwość wejścia do Pokoju Nagród (pobyt w nim jest ograniczony).

MISJA TRZECIA: "Sklepik Freda i George'a" - czyli miejsce, gdzie zakupimy wszystko co potrzebne!

Po zakończeniu wyzwania, przechodzimy do sali, w której znajdują się drzwi do wszystkich wyzwań, jakie możemy przejść. Mamy do wyboru: powtórzyć zadanie lub iść dalej. Jak pójdziemy dalej trafimy do Sali Bocznej, w której znajdują się obrazy transportujące różne piętra. Po chwili przybiegają Fred i George Weasleyowie i zapraszają nas do swego sklepu w Pokoju Wspólnym. Dają nam również Mapę Huncwotów (nie działa ona tak jak w książce WA, czy grze ZF, ale i tak jest trochę przydatna). Kierujemy Harrym. Radzę przebiec przez Księgę Zapisu, a potem biec za bliźniakami. (UWAGA: Radzę spoglądać na wszystko wokół nas i dokładnie przeanalizować, czy czasem coś nie powinno się na przykład... palić :D). Mamy też przyjemność zapoznać się ze słynną klatką schodową, która została bardzo, ale to bardzo rozbudowana w porównaniu do poprzednich części. Ponieważ nie ma ograniczenia czasowego to spokojnie można zwiedzić całe piętro, by później mieć z nimi spokój (przynajmniej z niektórymi tajemnicami - na razie umiemy tylko Carpe Retractum z czterech zaklęć, które możemy się nauczyć!). Gdzieś w połowie drogi na siódme piętro spotkamy profesor McGonagall i profesora Dumbledore', którzy poinformują nas o obecności dementorów wokół Hogwarckich murów. Gdy znajdziemy się w Pokoju Wspólnym, Hermiona przypomina sobie o ważnej rozmowie z McGonagall i zostawia Rona oraz Harry'ego na "pastwę" bliźniaków. Kiedy tylko wchodzimy do Sklepiku Weasleyów uderzają w nasze oczy czekoladowe żaby, karty, ogromna karta, którą będziemy mogli zobaczyć, gdy zdobędziemy pozostałe siedemdziesiąt cztery, różnego rodzaju zwoje i kilka innych rzeczy (po pewnym czasie przybędzie jeszcze kilka rzeczy do małego sklepiku bliźniaków). Możemy się również przekonać, że w "Więźniu" więcej warte są dyniowe paszteciki i kociołkowe pieguski niż fasolki wszystkich smaków (UWAGA: Radzę teraz niczego nie kupować! Karty możemy znaleźć przecież w Hogwarcie, a zwoje i czekoladowe żaby nie są na razie potrzebne. Potem będzie wiele czasu na dokończenie takich spraw!) Po wyjściu od Weasleyów zaczepia nas Irytek, którego musimy pokonać, by zdobyć hasła do specjalnych portretów. Niektórzy sześciolatkowi gracze uznają zapewne Irytka za spełnienie ich najgorszych koszmarów, ale prawdziwi Potterowi fani zemdleją na jego widok... (wygląda jak duch w niebieskiej piżamie z lokami na głowie, głupkowatym wyrazem twarzy, brzydkimi zębami, i głupkowatym uśmiechem).

MISJA CZWARTA: "Błonia Hogwartu" - czyli najkrótsza misja w całej grze!

Po przejściu do Bocznej Komnaty za pomocą portretu z wizerunkiem (bardzo nieudanym) Godryka Gryffindora spotykamy Hermionę i Neville'a, za którym musimy przejść przez błonia, by dotrzeć na padok dla hipogryfów. Po drodze znajdziemy chatkę Hagrida (UWAGA: Warto roztrzaskać wszystkie dynie, uderzyć kilka razy zaklęciem w stracha na wróble i przejrzeć cały teren chatki) oraz boczną "alejkę", gdzie ma wydarzenie prawdziwy wysyp chochlików kornwalijskich. Za zniszczenie każdego roju chochlików (jest ich pięć) można dostać jedną kartę sławnych olbrzymów. Potem przechodzimy przez bramę i trafiamy na ONMS.

MISJA PIĄTA: "Opieka nad magicznymi stworzeniami" - czyli szalony lot na hipogryfie i mały wypadek

Hagrid przedstawia trzecioklasistom "Dziobka" (nawet wyszedł ładnie). Prosi Harry'ego, by zademonstrował wszystkim jak się leci na hipogryfie. Tak zaczyna się przygoda z pół ptakiem pół koniem. Mamy za zadanie przelecieć przez jakąś ilość pętli. Jeżeli nam się to uda dostaniemy kartę sławnych graczy w quidditcha. Niestety. Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie pyszałek Malfoy, który sprowokował Hardodzioba do ataku!

MISJA SZÓSTA:
"Klasa transmutacji" - czyli drugie spotkanie z Minervą McGonagall!

Hermiona zachowuje się coraz dziwniej. Lecz nie mamy czasu zastanawiać się nad tym, ponieważ zaraz odbywa się lekcja transmutacji z opiekunką Gryffindoru (UWAGA: Klasa do transmutacji znajduje się na pierwszym piętrze!). Dosłownie przed klasą napotykamy Irytka przyodzianego w jakąś zbroję. Razem z przyjaciółmi czas dać wycisk Irytkowi i postarać się nie spóźnić na lekcję (oczywiście nie ma ograniczenia czasowego). Kiedy już się z nim rozprawimy trzeba wejść do klasy i posłuchać jak Hermiona pyta się czy wilkołak jest animagiem oraz zobaczyć McGonagall-kotkę. Potem Minerva wybierze Hermionę do przejścia wyzwania Draconifors-Lapifors.

MISJA SIÓDMA:
"Wyzwanie Draconifors-Lapifors" - czyli ożywiamy smoczki i króliki!

Hermiona trafia na wyzwanie z transmutacji. Najpierw uczymy się Lapifors. Otóż zaklęcie Lapifors ożywia... króliki, które możemy kontrolować :D (czyż to nie urocze?!). W tym wyzwaniu możemy znaleźć pięć kart ze smokami. Kiedy opanujemy już w pełni Lapifors, McGonagall wytłumaczy jak posługiwać się Draconifors (to zaklęcie zadowoli pewnie męską część uczniów). Draconifors ożywia małe - smoczki! Jeżeli zdobędą do tego ognistą kulę mogą zionąć ogniem i zapalać różne pochodnie! Tak jak w poprzednim wyzwaniu - trzeba zbierać tarcze, by wejść do Pokoju Nagród (UWAGA: Dobrze się rozejrzyj, kiedy wejdziesz do labiryntu! Znajdują się tam ciekawe rzeczy!).

MISJA ÓSMA: "Zaklęcie anty-dementorowe" - czyli wyzwanie Expecto Patronum!

Odbywa się pierwszy mecz quidditcha (niestety nie bierzemy w nim udziału, widzimy tylko jakiś kiczowaty film, w którym na niebie pojawia się zarys Ponuraka, który jest omenem śmierci) podczas którego Harry'ego atakują dementorzy. Po meczu, Harry prosi profesora Lupina, by ten jako rznawca poduczył go trochę w tej dziedzinie. Lupin godzi się.
Dostajemy swego rodzaju wyzwanie zaklęcia anty-dementorowego. Musimy pokonać kilka boginów (UWAGA: Lupin zrobi Harry'emu pewną niespodziankę, kiedy ten podniesie kartę - STAŁA CZUJNOŚĆ!). Oczywiście pomiędzy walką z kilkoma dementorami możemy znaleźć fasolki i inne łakocie potrzebne do zakupu różnych rzeczy w Sklepiku Weasleyów.

MISJA DZIEWIĄTA: "Biblioteka" - czyli znowu łamiemy regulamin!

Hermiona i Ron kłócą się o to, że kot Hermiony - Krzywołap - prawdopodobnie zjadł Parszywka. Na to wszystko wkracza Harry, który próbuje złagodzić sytuację. Hermiona wpada na pomysł, by przygotować linię obrony dla Hardodzioba, który pogryzł Malfoya. Razem udają się do biblioteki (UWAGA: Z różnych regałów mogą wyskoczyć kartki z Potwornej Księgi Potworów, trzeba się bacznie oglądać!). Ron za pomocą Carpe Retractum wspina się na balkonik i otwiera przejście do Działu Ksiąg Zakazanych. Harry musi tam wejść. Po drodze znajdziemy kilka topików i różnych innych stworów. Zdobędziemy kilka fasolek, użyjemy (między innymi) zaklęcia Lumos, a na końcu dopuścimy się kradzieży ;). Po prostu weźmiemy książkę o podobnych przypadkach z hipogryfami. Jak na Gryfona przystało uciekamy z biblioteki obawiając się pani Pince!

MISJA DZIESIĄTA:
"Klasa Zaklęć i Uroków" - czyli stanięcie oko w oko z Potworną Księgą Potworów i profesorem Flitwickiem!

Teraz trzeba znowu pójść na lekcję. Tuż przed klasą profesora Flitwicka - dowiadujemy się o ataku Potwornych Ksiąg Potworów (co ten Hagrid przyprowadził do Hogwartu?!). Za zniszczenie wszystkich kartek z jednej księgi dostaniemy kartę (UWAGA: Radzę od razu zniszczyć wszystkie Księgi, by potem nie mieć z nimi kłopotów). Gdy wejdziemy do klasy Mistrza Pojedynków, mały czarodziej wytłumaczy nam na czym polega zaklęcie Glacius. Wspaniałe zaklęcie jest dobre kiedy tęsknimy za zimą i łyżwami. Glacius - między innymi - tworzy ślizgawkę! Łuhu! Flitwick wybiera Harry'ego do tego zadania (ale ma fajnie :D).

MISJA JEDENASTA:
"Wyzwanie Glacius" - czyli spotkania z salamandrami i zamrażanie różnych rzeczy, by zrobić z nich ślizgawkę!

Na samym początku, słyszymy głos Flitwick, który tłumaczy co wywołuje Glacius. Gdy już się tego dowiemy staniemy oko w oko z... SALAMANDRAMI! Brrr... (UWAGA: Użyj Glacius, a potem Rictusempra - to dobra podpowiedź). Trzeba je zamrozić, a następnie zniszczyć. Flitwick porozrzucał również karty sławnych gobelinów, byśmy mogli je zebrać i przybliżyć się do zdobycia tej WIELKIEJ, PREMIOWEJ KARTY KOLEKCJONERSKIEJ. Gdy wejdziemy na ślizgawkę będziemy mogli zbierać również fasolki, paszteciki i pieguski oraz tarcze, które pomogą dostać się Harry'emu do Pokoju Nagród. Nie ma co opisywać. Całe zadanie sprowadza się do tego, by niszczyć salamandry, zjeżdżać po ślizgawkach, a na samym końcu usunąć denerwujące topiki i zdobyć wielką tarczę, która pozwala zakończyć misję!

MISJA DWUNASTA: "Tunel do Wrzeszczącej Chaty" - czyli poszukiwania Rona i wielkiego, czarnego psa.

Harry, Ron i Hermiona idą do Hagrida. Niestety! Przed jego chatką słyszą tylko świst powietrza, który oznacza zabicie hipogryfa. Harry i Hermiona przeżywają to bardzo, ale Ron zajęty jest czym innym. Znalazł Parszywka! Hermiona od razu mówi, że miała racje i Krzywołap jest niewinny. Parszywek ucieka jednak z rąk Rona i biegnie jak najdalej. Doganiają go ponownie przy Bijącej Wierzbie. Kiedy Ron wreszcie dostał w swoje ręce szczura, nadbiega wielki czarny pies i porywa Rona pod Wierzbę. Harry z Hermioną również wskakują pod Wierzbę - trafiają do tunelu (UWAGA: Uważać na szkielety - łatwo je pokonać, lecz pojawiają się czasem znienacka!). Po drodze, Harry i Hermiona muszą zrobić użytek z zaklęcia Alohomora i pootwierać kilka skrzyń. Muszą również się zmierzyć ze szkieletami.
Nagle... Hermiona znika. Zostają rozdzieleni. Bez obaw! Gdy wcielimy się w Harry'ego, a potem w Hermionę i zrobimy użytek z Draconifors oraz Glacius szybko znowu Harry spotka Hermionę, a Hermiona Harry'ego. Przed samym końcem mamy "wysyp" szkieletów. Trzeba szybko się ruszać i uderzać razem z Hermioną Rictusemprą. Gdy już się z nimi rozprawimy - znajdziemy kartę i wbiegniemy trochę wyżej. Tam znowu spotkamy szkielety i jak je pokonamy, wejdziemy do Wrzeszczącej Chaty.

MISJA TRZYNASTA:
"Obroń Syriusza przed dementorami" - czyli prawdziwy sprawdzian z Expecto Patronum!

We Wrzeszczącej Chcie duet spotyka Rona i... Syriusza Blacka. Potem wpada Lupin i razem z mordercą demaskują Parszywka. Parszywek zamienia się w Petera Pettigrew, który jest prawdziwym zdrajcą Lilly i Jamesa Potterów. Harry, Syriusz, Lupin, Ron, Hermiona i Pettigrew zmierzają do Hogwartu, by oddać zdrajcę Dumbledore'owi, gdy ukazuje się księżyc w pełni. Wszystko dzieje się w ułamku sekundy - Remus zamienia się w wilkołaka, Syriusz w psa, Pettigrew w szczura i ucieka. Syriusz biegnie nad jezioro, gdzie spotyka dementorów. Na szczęście Harry, który pobiegł za swoim ojcem chrzestnym robi użytek z Expecto Patronum... Ekhm... To znaczy MY robimy użytek z tego zaklęcia (UWAGA: Najlepiej cały czas się obrać i pozwalać, by srebrzysta obręcz dotarła aż do końca dłoni - wtedy zaklęcie będzie najpotężniejsze!). Gdy pokonamy już większość dementorów, pojawia się srebrzysty jeleń, a na nim - Harry (niestety - od razu można zauważyć, że to Harry wyczarował tego jelenia).

MISJA CZTERNASTA:
"Uratuj Hardodzioba" - cofamy się w czasie i zapobiegamy egzekucji!

Hermiona z Harry cofają się w czasie, by uratować Hardzioba i Syriusza. Misja ogólnie nie jest trudna. Wystarczy tylko trochę wytężyć mózg i cała misja zajmie około siedmiu-ośmiu minut. Raz wcielamy się w Pottera, raz w Granger. Musimy robić użytek ze wszystkich zaklęć z wyjątkiem Carpe Retractum (tego zaklęcia może używać tylko Ron).

MISJA PIĘTNASTA: "Ostatnie starcie z dementorami" - czyli ostateczna walka z dementorami.

Znowu musimy walczyć z dementorami. Potem widzimy tylko jak Harry z Syriuszem umierają i ten drugi Harry (ale to zagmatwane!) używa zaklęcia Patronusa. Hermiona z Harry lecą na Hardodziobie, by uratować Syriusza. Syriusz uprzednio dziękując ucieka w ciemności nocy.

MISJA SZESNASTA: "Trzy egzaminy" - ostateczny sprawdzian naszych umiejętność ze wszystkich poznanych dotąd zaklęć.

Ech. Każdy z trzech przyjaciół po i tak już ciężkim roku musi przejść ostateczne wyzwanie - egzaminy końcowe. Ron przechodzi Carpe Retractum, Hermiona Draconifors-Lapifors, a Harry Glacius. Najtrudniejszy egzamin to chyba Draconifors-Lapifors. Resztę powinno się przejść bez kłopotu.

"Ostatni dzień w Hogwarcie" - czyli załatwiamy nie załatwione sprawy.

Ha! Teraz możemy kupić karty u Weasleyów, których nie mamy (oczywiście wszystkich tam kart nie kupimy :D), hasła do tajnych komnat w Hogwarcie, rozprawić się z chochlikami i Księgami Potworów, przelecieć się na uratowanym Hardodziobie, znaleźć wszystkie tarcze z wyzwań, wykonać wszystkie zadania jakie mamy do wykonania w Hogwarcie i na błoniach, odnaleźć karty na wyzwaniach i wreszcie - ZDOBYĆ TĘ NAJWIĘKSZĄ, NAJLEPSZĄ, NAJWSPANIALSZĄ KARTĘ KOLEKCJONERSKĄ (UWAGA, czytasz na własną odpowiedzialność!: Karta zawiera podobiznę Harry'ego i pozwala wejść na nieograniczony czas do Pokoju z Nagród!).

9/10

5. Podsumowujmy:

"+"-y gry:

- Zdecydowanie grafika. Wreszcie czujemy się jakbyśmy byli w czymś bardziej zbliżonym do Hogwartu,
- Grywalność. O tak, siedem pięter i mnóstwo zadań. Gra wystarczy na jakieśr30; dziesięć godzin dla samego przejścia. A, gdy chcemy wszystko znaleźć (oczywiście bez kodów!) to może nawet kilka dni,
- Dużo czarów. Teraz mamy wiele czarów, które mają ciekawe skutki :D.
- Różnorodność misji. Żadna misja nie jest do siebie bardzo podobna. Każdą trzeba przejść inaczej.
- Ścieżka dźwiękowa. Również "+", doskonały dźwięk urozmaica grę.
- Możemy być Ronem, Harrym i Hermioną!

"-"-y

- Łatwe misje. Niektóre misje są banalnie łatwe. Mogłyby być również trochę dłuższe.

8/10

6. Gra dostępna na platformy:

- PC (Microsoft Windows),
- Game Boy Advance,
- Xbox
- GameCube
- PS2

(Być może również na inne platformy, lecz nic o tym nie wiem).

7. Za wszystko o czym zapomniałem w recenzji serdecznie przepraszam.

8. Jeżeli macie jakieś pytania w związku z grą piszcie na PW.

9. Oto wymagania sprzętowe:

- Pentium 600MHz,
- Ram: 128MB,
- Grafika: 3D 32MB,
- Dźwięk: zgodny z DirectX

PUNKTY: 44/50

Grafika: Powyżej Oczekiwań
Ścieżka muzyczna: Wybitny
Grywalność: Powyżej Oczekiwań+
Misje: Powyżej Oczekiwań
Ogólnie: Powyżej Oczekiwań


Skala punktów i oceny:

0-10 - Troll
11-19 - Okropny
20-25 - Nędzny
26-35 - Zadawalający
36-47 - Powyżej Oczekiwań
48-49 - Wybitny
50 - Wybitny+

Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
avatar
Prefix użytkownikaMagnus Walter  dnia 10.11.2007 10:09
Zapomniałem tylko dodać, że jak spełnimy już wszystkie zadania musimy pójść do Dumbledore'a i McGonagall - znajdują się za drzwiami na głównym dziedzincu (dobrze się roglądać!).

EDIT: Chciałem również dodać zdjęcia do każdej misji - niestety, nie do każdej mogłem znaleźć coś odpowiedniego.
avatar
Prefix użytkownikaFilemona  dnia 10.11.2007 13:04
Wiesz Magnus, piszesz lepiej niż Demon. Ale rozśmieszyłeś mnie do łez... "sześciolatkowi gracze", ten opis Irytka, "karty sławnych gobelinów" xD Hmmmm a po co te szkielety dali? W książce ani filmie o tym nic nie ma!
avatar
Jasmine  dnia 25.11.2007 20:23
Artykuł bardzo fajny i porządnie podsumowujący. Grę mam i nie jest zła, aczkolwiek w paru małych rzeczach chyba nie zgodziłabym się z autorem. Nie wiem, muszę to jeszcze sprawdzić xDD
Pozdrowienia.
avatar
martin19969  dnia 08.02.2008 12:57
artykuł jest super gratuluje pomysłu.a teraz trochę o grze grafika jest ok poprostu ujmując jednym słowem gra jest ok:smilewinkgrin:
avatar
Sama-Nie-Wiem-Kto  dnia 21.03.2008 13:12
Czy ktoś z was wie gdzie są ukryte karty sławnych czarodziejów?? Albo karty sławnych potworów?? Nie mogę ich nigdzie znaleźć a przeszukałam już chyba cały zamek....

Będę wdzięczna jeśli mi ktoś pomoże
avatar
baranek_12  dnia 18.07.2008 20:17
artykuł jest bossski i gratuluję:lol:
avatar
baranek_12  dnia 18.07.2008 20:17
artykuł jest bossski i gratuluję:lol:
avatar
Nerwa  dnia 28.01.2009 21:12
Świetny art. A co do McGonagall to zgadzam się słabo ją zrobili.
avatar
hermiona12318  dnia 24.10.2009 15:38
;) świetny art. ;]
avatar
kociak35  dnia 27.04.2010 17:13
super artykół:):):):):)daje wybitny
avatar
Prefix użytkownikaania919  dnia 18.04.2020 21:05
O wow, że też chciało ci się tyle pisać. Bardzo rzetelny i obszerny artykuł, dobrze napisany. Wszystko dokładnie omówione, nie muszę kupować gry, bo już wiem co w niej jest, haha, daję wybitny, bardzo dobra robota ;)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny - Błąd
Nie możesz oceniać artykułu póki go nie skomentujesz.
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Facebook
Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

Wróg ciemnej strony
04.02.2023 08:06
Aneta02, ciesz się, mnie czeka sprzątanie łazienki Eyebrows

Niezwyciężony mag
04.02.2023 07:34
Egzamin z matematyki brzmi jak wymarzone zajęcie na sobotę Wrozka

Pan Śmierci
03.02.2023 19:48
jakby się może ktoś kiedyś przez chwilę zastanawiał czy żyje to żyje..

Pomocnik Filcha
02.02.2023 13:20
Hej, hej, hej! Eyebrows

Wzór do naśladowania
02.02.2023 07:08
Anastazja Schubert, zorza to i w na północy Polski bywa. Chociaż pewnie Islandia ma ją lepiej widoczną.

Współpraca
Najaktywniejsi

1) Alette

Avatar

Posiada 59641 punktów.

2) Prefix użytkownikafuerte

Avatar

Posiada 57119 punktów.

3) Prefix użytkownikaKatherine_Pierce

Avatar

Posiada 47239 punktów.

4) Prefix użytkownikaSam Quest

Avatar

Posiada 44595 punktów.

5) Prefix użytkownikaShanti Black

Avatar

Posiada 43981 punktów.

6) Prefix użytkownikaA.

Avatar

Posiada 43682 punktów.

7) Prefix użytkownikamonciakund

Avatar

Posiada 42671 punktów.

8) Prefix użytkownikaania919

Avatar

Posiada 38409 punktów.

9) Prefix użytkownikaulka_black_potter

Avatar

Posiada 36651 punktów.

10) Prefix użytkownikalosiek13

Avatar

Posiada 34144 punktów.

Losowe zdjęcie
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2023 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme by Andrzejster
Copyright © 2006-2015 by Harry-Potter.net.pl
All rights reserved.
Wygenerowano w sekund: 1.09